Fiat Palio Weekend nie
zrobił w Polsce hitu sprzedażowego – mimo, że promowano auto dla przedstawicieli
handlowych oraz małych firm rodzinnych. W Brazylii wręcz przeciwnie. Poznaj 4 lifty Fiata Palio Weekend.
Tak pisano o nim na
początku lat 2000 - Palio to samochód bardzo praktyczny, zastosowano prawie
wszystkie elementy identycznie jak w mniejszych konstrukcjach fiata. Samochód
ten to typowa Siena rozbudowana do wersji kombi. Palio oferuje sporo miejsca w
środku, jest dosyć przyzwoicie wyposażony. Wszystko w samochodzie jest
dopasowane i można powiedzieć, że wszystkie elementy pasują do siebie idealnie.
Samochód cieszy się powodzeniem nie tylko u użytkowników indywidualnych, ale
małych przedsiębiorców, klientów flotowych. Chętnie kupowany jako samochód dla
przedstawicieli handlowych.
Fiat Palio Weekend był jednym z samochodów zrealizowanych w ramach projektu 178, którego celem było stworzenie rodziny samochodów przeznaczonych na rynek globalnych. Obok modelu Palio, Palio Weekend - powstały również następujące auta: 2-drzwiowy pick-up Strada 4-drzwiowy sedan Siena i jego następca Fiat Albea znany też jako Petra.
Polska rzeczywistość
W Polsce auto było dostępne od roku 1997 do 2007 - sprzedaż w salonach zakończono po tzw. pierwszym lifcie i słabym zainteresowaniu kupujących. Najczęściej na naszych drogach królowała wersja 1.6 HL.
Pierwsza seria i niestety lipa … w pierwszym podejściu zawiódł zmysł estetyczny, którego Włochom nigdy przecież nie brakowało. Wprowadzone do sprzedaży Palio Weekend, było po prostu nudne i przeciętne a wewnątrz bardzo wąskie, co najbardziej odczuwało się przy komplecie pasażerów.
Jednostki napędowe Palio Weekend należały do trwałych. Niestety wadą w codziennej eksploatacji była paliwożerność (w codziennej eksploatacji potrafią spalić 8-10 l benzyny na 100 km), ale wytrzymują bez trudu duże przebiegi. Silniki 1.4 dobrze znosiły gaz, więc często były montowane przez drobnych przedsiębiorców. Ich niezawodności nie dorównują niestety, niektóre elementy osprzętu, zdarzały się awarie alternatora (pękanie obudowy), nagrzewnicy, wentylatora chłodnicy.
Ranking niezawodności
niemieckiego TÜV potwierdza wysoką awaryjność modelu. Odnalazłem testy Palio
Weekend z 2005 roku. Niestety dane nie imponują. Palio Weekend zajął 105. lokatę
(przedostatnią) w kategorii wiekowej 4-5 lat i 96. miejsce w kategorii wiekowej
6-7 lat.
W najnowszym raporcie DEKRA nie klasyfikowano
w ogóle już Palio Weekend. Nic dziwnego, obecnie zostało bardzo mało
sztuk tego modelu. Jeśli chcecie się znaleźć
zadbany egzemplarz – spieszcie się ! To już ostatnie sztuki na
popularnych portalach ogłoszeniowych.
A jak w tej Brazylii było ?
W ciągu tych ponad dwudziestu lat Palio stało się najlepiej sprzedającym się modelem w Brazylii i zaowocowało ekskluzywnymi wersjami, modelami sportowymi i serią pochodnych, które były światowymi pionierami. W sumie w Brazylii Fiat wyprodukował wersję Palio Weekend w czterech liftach! Szok? A tak, jest popyt – jest podaż. Niestety korona-wirus w 2020 roku i ostra konkurencja i pojawienie się nowych modeli marki doprowadziło do zakończenia produkcji Fiata Palio w Brazylii po 23 latach.
Pierwszy lift - 2001 rok
Drugi lift - 2004
III i IV lift - od 2007 do 2020 - ostatnie roczniki wersja adventure (napęd na 4 koła)
foto: wikipedia.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz