Jakie nowe auta kupowaliśmy najchętniej w 1992 roku? Wyniki sprzedaży pokazują jasno - rządziła polska produkcja! Już teraz 5 najlepszych TOP HIT polskich salonów lat 90-tych
5 miejsce
Lada Samara : Polacy doceniali jej prostą konstrukcję i
niewygórowaną cenę. W 1992 roku w Polsce znalazła niespełna 5 tys.
nabywców.
Samochód cechował się - nowoczesnym designem, całkiem
niezłą trwałością blachy czy głównych mechanizmów, ale też i wysokim
progiem załadunku w wersji hatchback, ubogim wyposażeniem oraz ciężkim
do zaakceptowania wykonaniem pojazdu, w szczególności elementów
sterowania we wnętrzu – normą były niespasowane plastiki na desce
rozdzielczej, popękane kratki nawiewu czy pourywane klamki. Dużo lepiej
wyposażone, wykonane i odporniejsze na trudy eksploatacji były
egzemplarze fińskie, które w wyposażeniu dodatkowym posiadały wspomaganie kierownicy,
halogeny czy nawet wycieraczki przednich reflektorów.
Marka i model: Lada Samara
Liczba sprzedanych egzemplarzy: 4 788
Udział w rynku: 1,1 proc.
4 miejsce
Skoda Favorit - nie mogło zabraknąć jej w tym zestawieniu. Mocna czwarta pozycja to i tak bardzo
dobry wynik. Pod względem technicznym Skoda Favorit nie jest wyszukana, jednak nie
można również stwierdzić, że to archaiczny samochód. Silnik z
aluminiowym blokiem i głowicą, niezależne zawieszenie przedniej osi,
belka skrętna z tyłu oraz pięciobiegowa skrzynia – obecnie to standard w
autach segmentu B, ale pod koniec lat 80. nie było czymś oczywistym.
Większość podzespołów stosowanych w modelu Favorit, po modernizacji
trafiło do Felicii.
Marka i model: Skoda Favorit
Liczba sprzedanych egzemplarzy: 7 827
Udział w rynku: 1,8 proc.
3 miejsce
FSM Cinquecento. Dziś auto już prawie niewidoczne na naszych drogach. W 1992 roku było to proste auto miejskie, na które nie każdy mógł sobie
pozwolić. W mieście wzbudzał zachwyt - szczególnie tych którzy jeździli starami zardzewiałymi Maluchami czy Syrenami. Mimo, że Cinquecento miał być następcą wspomnianego Fiata 126p, jednakże sam wcześniej spadł z rowerka.
Marka i model: Fiat Cinquecento
Liczba sprzedanych egzemplarzy: 9 129
Udział w rynku: 2,1 proc.
2 miejsce
Fiat 126p FL - Malucha nikomu nie trzeba przedstawiać. Dziś
to już prawdziwy rarytas, dawniej jedno z najpopularniejszych samochodów w
naszym kraju. Co dziesiątym autem kupowanym w Polsce w 1992 roku był
właśnie Fiat 126p. Ponad 50 tys. sprzedanych egzemplarzy. Obecnie ceny zadbanych egzemplarzy z tego roku osiągają niespotykane ceny, choć jeszcze 10 lat temu można było go kupić za 500 złotych.
Marka i model: Fiat 126p
Liczba sprzedanych egzemplarzy: 52 821
Udział w rynku: 12,3 proc.
1 miejsce
Lider był tylko jeden - Oczywiście Polonez Caro MR 91.
Auto żerańskiej FSO w 1992 roku sprzedawało się jak ciepłe bułeczki. Aż trudno uwierzyć, ale cała branża we wczesnych latach
90. miała się znacznie lepiej niż obecnie. Nic nie wskazywało na to, że FSO będzie na skraju bankructwa i od listopada 1995 roku przejmą fabrykę Koreańczycy, tworząc konsorcjum Daewoo-FSO. Jaka historia była dalej, dobrze wiemy. Obecnie kolejne historyczne hale na Żeraniu są burzone i zostaje po nich tylko pył.
Marka i model: FSO Polonez
Liczba sprzedanych egzemplarzy: 78 000
Udział w rynku: 18,1 proc.
Foto - archiwum własne
wikipedia.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz