1993 rok – Kupujemy nowego „Malucha” – czyli Miliony za Fiata 126p

Nie bez powodu mówimy dziś o roku 1993. Wtedy też z fabryki w Bielsku-Białej wyjechało aż 69 549 egzemplarzy Fiata 126p – nigdy wcześniej ani później produkcja w tym zakładzie nie osiągnęła tak wysokiego poziomu. Ile wtedy musieliśmy zapłacić na nowego Malucha?

 


Jeszcze nie tak dawno samochody z czasów PRL i przełomu lat 80/90  były sprzedawane za przysłowiowy psi grosz. Właściciele pozbywali się swoich samochodów. Nawet w bardzo dobrym stanie zasilały złomowiska, ewentualnie wolne miejsca w stodołach,  Niemniej jednak, w ostatnich latach sytuacja na rynku zmieniła się diametralnie – panuje moda na historyczne klasyki. Ceny za dobre Maluchy, Polonezy, Syreny, czy Warszawy wzrosły do ​​poziomu zachodnich klasyków i stały się świetną lokatą kapitału.


 

Przypomnijmy - Fiat 126p był produkowany w Fabryce Samochodów Małolitrażowych "Polmo" w Bielsku-Białej, a później w zakładzie tej samej firmy w Tychach. Przez wiele lat pozostawał jednym z najczęściej spotykanych samochodów na polskich drogach. Doczekał się też bardzo wielu nazw potocznych, z których najpopularniejsza - "maluch" - stała się pod koniec produkcji modelu jego nazwą oficjalną. Łącznie w naszym kraju powstało 3.318.674 egzemplarzy tego samochodu.

Ale wróćmy do roku 1993. Klienci mieli do wyboru 6 kolorów nadwozia: żółty kresowy, szmaragdowy, niebieski, turkusowy, biały oraz czerwony. Warto dodać, że przeciętne wynagrodzenie wynosiło wówczas 3 995 000 zł miesięcznie netto, co oznacza, że najtańszy nowy Fiat 126p kosztował wówczas równowartość 16 średnich pensji.




Co w pakiecie?


Standard (Pakiet 0-1) – 61 000 000 zł,

wybrane elementy wyposażenia standardowego:

12-calowe stalowe obręcze kół z oponami 135/80 R12

 

Standard (Pakiet 0-2) – 62 134 000 zł,

obejmuje Pakiet 0-1 oraz dodatkowo:

pasy bezwładnościowe przednie SX

 

(Pakiet 3-0) – 68 551 800 zł,

wybrane elementy wyposażenia standardowego:

12-calowe stalowe obręcze kół z oponami 135/80 R12

kołpaki ozdobne

elektrowentylator

gniazdo jednobiegunowe

szyba przednia klejona

koło kierownicy BIS

siedzenia INTER-GROCLIN

płaty wewnętrzne drzwi z tkaniny

pasy bezwładnościowe

przednie lusterko zewnętrzne prawe SX

 

(Pakiet 3-1) – 69 015 400 zł,

obejmuje Pakiet 3-0 oraz dodatkowo:

szyby boczne uchylne

szyba tylna ogrzewana

 

Elegant (Pakiet 4-0) – 67 002 400 zł,

wybrane elementy wyposażenia standardowego:

12-calowe stalowe obręcze kół z oponami 135/80 R12

kołpaki ozdobne

elektrowentylator

gniazdo jednobiegunowe

szyba przednia klejona

koło kierownicy BIS

siedzenia przednie rozkładane z zagłówkami

tapicerka siedzeń z tkaniny

płaty wewnętrzne drzwi z tkaniny

pasy bezwładnościowe

lusterko zewnętrzne prawe

 

Elegant (Pakiet 4-1) – 67 466 000 zł,

obejmuje Pakiet 4-0 oraz dodatkowo:

szyby boczne uchylne

 szyba tylna ogrzewana

 

 Elegant (Pakiet 4-2) – 67 600 200 zł,

obejmuje Pakiet 4-0 oraz dodatkowo:

tapicerka siedzeń z welutyny

płaty wewnętrzne drzwi z welutyny

Elegant (Pakiet 4-3) – 68 063 800 zł,

obejmuje Pakiet 4-2 oraz dodatkowo:

szyby boczne uchylne

szyba tylna ogrzewana

Obecnie,  modele Maluchów “chodzą” od 5 do 30 tysięcy złotych. Co lepsze egzemplarze potrafią jednak przekroczyć magiczną granicę 50 tysięcy złotych. Warto przypomnieć, że mówimy tutaj o samochodzie, który jeszcze niedawno był wart mniej niż współczesne jednorazowe zakupy w Biedronce czy Lidlu. Macie Fiacika w swojej kolekcji? 

 

foto: wikipedia.pl

cennik roku 1993 - www.wyborkierowcow.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kupuję nowe auto - czyli pierwsza 5 TOP HIT sprzedaży roku 1992

Jakie nowe auta kupowaliśmy najchętniej w 1992 roku? Wyniki sprzedaży pokazują jasno - rządziła polska produkcja!  Już teraz 5 najlepszych T...