Podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 1989 roku Volkswagen zaprezentował studyjnego, terenowego Golfa. Rok później wszedł on do seryjnej produkcji jako Golf Country.
Wcześniej, bo w 1986 roku Volkswagen zaczął produkować Golfa II z napędem na wszystkie koła Syncro. Z zewnątrz ta wersja jest nie do odróżnienia od zwykłego MKII z napędem na przód. Country był kolejnym krokiem w rozwoju tego rodzaju napędu w kompaktowym aucie, ale już na pierwszy rzut oka widać jego wyjątkowość. Co ciekawe, każde Country wyjeżdżało z fabryki w Wolfsburgu jako zwykły Golf syncro CL, a przeróbki na Country robiła w Grazu firma Steyr-Daimler-Puch. Konkretnie dorabiali oni osłony podwozia, ramę, orurowanie z przodu i z tyłu, dodawali oświetlenie i przerabiali zawieszenie.
Country miało obrotomierz z prawej strony zegarów, pół-kubełkowe fotele, radio, skórzaną kierownicę i mieszek zmiany biegów, dzieloną i składaną tylną kanapę i parę innych elementów. Całe wnętrze jest wprost przeszczepione z Golfa II i tylko wysoka pozycja za kierownicą i napis 'syncro’ wyróżniają tę wersję ponad standardową. Część elementów zewnętrznych pochodzi z GTI m.in. lampy tylne i plastikowe nakładki na nadkola (tzw. sierpy).
Golf Country dostępny był wyłącznie z silnikiem 1.8 98 KM o oznaczeniu 1P i manualną skrzynią 5-biegową. Wśród fanów chodzą legendy o fabrycznych przeróbkach na diesla 1.6 TD, ale 99% Country jest jednak z 1P pod maską.
A jak wygląda sprawa zakupu ? W Niemczech Golf Country w dobrym stanie kosztuje od 10000 do 12 000 euro. Modele specjalne i w bardzo dobrym stanie są w cenie powyżej 18 000 euro.
W Polsce zaś sytuacja w ogłoszeniach jest marna. W największych serwisach ogłoszeniowych nie ma ani jednego egzemplarza Golfa Country. Aktualnie takich aut ze świecą szukać. Czemu? Produkcję Golfa Country zakończono na 7735 egzemplarzach.
dane techniczne: mobile.de
foto: wikipedia.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz