Reedycja TOP 10 przyszłych klasyków- czyli podsumowanie złomowisk roku 2021

Każdego roku w Polsce do stacji demontażu pojazdów trafia kilkaset tysięcy aut. Sprawdź, które modele najczęściej złomowano w 2020 roku.

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/najczesciej-zlomowane-auta-w-polsce-w-2020-roku/

Styczeń zawsze upływa pod znakiem różnego rodzaju podsumowań. Dziś zapraszam, by poznać interesujące statystyki dotyczące samochodów, które w minionym roku królowały na złomowiskach.




Szukacie przyszłych klasyków? Zbieracie oszczędności, by kupić kolejnego grata i dobrze zainwestować złotówki? Oto lista TOP 10 najczęściej demontowanych modeli roku 2021 (przyszłe klasyki jak ich nie zje rdza) :

Styczeń zawsze upływa pod znakiem różnego rodzaju podsumowań. Wiemy już, jakie były najpopularniejsze nowe auta w Polsce w 2020 roku oraz jakie modele najczęściej do importowano do naszego kraju. Dziś poznaliśmy interesujące statystyki dotyczące samochodów, które w minionym roku królowały na złomowiskach.

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/najczesciej-zlomowane-auta-w-polsce-w-2020-roku/
Każdego roku w Polsce do stacji demontażu pojazdów trafia kilkaset tysięcy aut. Sprawdź, które modele najczęściej złomowano w 2020 roku.

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/najczesciej-zlomowane-auta-w-polsce-w-2020-roku/ TOP10  najczęściej demontowanych modeli:

1. Astra - 30 915 szt.
2. Golf - 23 976 szt.
3. Seicento - 17 683 szt.
4. Focus - 17 203 szt.
5. Corsa - 17 201 szt.
6. Passat - 16 929 szt.
7. Vectra - 15 669 szt.
8. Polo - 14 644 szt.
9. Punto - 13 995 szt.
10. Mondeo - 12 134 szt.

Z bazy Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że w minionym roku z powodu demontażu wyrejestrowano dokładnie 485 515 samochodów osobowych. To o 19,8% więcej niż w 2020 i o 3,5% więcej w porównaniu do 2019 roku. Rekordowy pozostał wynik z 2018 roku, kiedy do stacji demontażu trafiło ponad 500 tys. samochodów osobowych.

Analiza danych z poszczególnych regionów pokazuje, że w każdym województwie liczba demontowanych aut w porównaniu do 2020 roku jest większa. Największy wzrost odnotowały województwa opolskie (+35,7%) i pomorskie (33,6%). Najmniejszy wzrost należy natomiast do województwa mazowieckiego (+8,7%), jedynego, gdzie ten wskaźnik nie przekroczył pułapu 10%. Szczegółowe liczby zaprezentowane zostały na interaktywnej mapie Polski.

W 2021 roku, podobnie jak w latach 2018-2020, najczęściej demontowane były samochody wyprodukowane w 1999 roku -  blisko 73 tys. sztuk, co stanowi 15% wszystkich zdemontowanych aut osobowych. Nieco rzadziej do stacji demontażu trafiały samochody z roczników 2000 (63,1 tys. aut) i 1998 (55,4 tys. sztuk), a łącznie te 3 roczniki stanowią 40% wszystkich zdemontowanych samochodów osobowych.

Oczywiście, najczęściej demontowane są pojazdy, które w tamtych latach brylowały w rankingach sprzedaży, nie tylko w Polsce, ale także w Europie Zachodniej. 2/3 zdemontowanych w 2021 roku aut trafiło do Polski w ramach importu samochodów używanych.

 TOP10 najczęściej demontowanych marek: 

1. Opel - 74 143 szt.
2. Volkswagen - 64 211 szt.
3. Fiat - 52 526 szt.
4. Renault - 48 465 szt.
5. Ford - 43 780 szt.
6. Audi - 21 519 szt.
7. Daewoo - 21 369 szt.
8. Peugeot - 21 001 szt.
9. SEAT - 16 588 szt.
 

 TOP10 najczęściej demontowanych modeli:

1. Astra - 30 915 szt.
2. Golf - 23 976 szt.
3. Seicento - 17 683 szt.
4. Focus - 17 203 szt.
5. Corsa - 17 201 szt.
6. Passat - 16 929 szt.
7. Vectra - 15 669 szt.
8. Polo - 14 644 szt.
9. Punto - 13 995 szt.
10. Mondeo - 12 134 szt.

Zdecydowaną większość demontowanych samochodów stanowią te z silnikami benzynowymi (67,6%), dominujące na rynku 20 lat temu. Praktycznie wszystkie te stare pojazdy trafiły do stacji demontażu od osób prywatnych. Zaledwie 1% zdemontowanych stanowią pojazdy firmowe.

Kupujcie więc graty, póki są !


opracowanie Igor Krajewski

informacje z publicznej strony instytutu  www.samar.pl 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

VW GOLF Mk3 – nowa era bezpieczeństwa i nowe technologie – 33 lata od premiery

Volkswagen Golf trzeciej generacji, to auto które zapoczątkowało nowe trendy bezpieczeństwa w Europie początku lat 90-tych. Jak do tego dosz...