Liczymy Golfy - czyli popularny VW GOLF III na wymarciu !

Czas działa na ich niekorzyść. Niestety jak to bywa, wiele aut z lat 90 powoli odchodzi na zawsze do krainy złomowiska. Dziś przyjrzyjmy się popularnemu VW Golfowi trzeciej generacji. 
 
 

 
 
VW Golf III został zaprezentowany po raz pierwszy w sierpniu 1991 roku. W stosunku do poprzedniej generacji modelu, auto nabrało nowocześniejszego kształtu oraz otrzymało bogatszą paletę jednostek napędowych i lepsze wyposażenie.
 
Odwiecznym rywalem Golfa III były Astra F, Ford Escort i w okresie późniejszym Fiat Punto I.  W połowie lat 90-tych klient salonu VW mógł wybierać pomiędzy trzy i pięciodrzwiowym hatchbackiem, kombi, kabrioletem oraz sedanem sprzedawanym w Europie jako Vento. Golf III otrzymał natomiast nieco lepsze zabezpieczenie antykorozyjne, co nie znaczy, że nie boryka się z problemem rdzy. By przedłużyć maksymalnie jego życie, warto regularnie konserwować podwozie i newralgiczne elementy karoserii.


 

We wnętrzu bez problemu zmieszczą się cztery dorosłe osoby z weekendowym ekwipunkiem. Oferta gadżetów elektronicznych nie rozpieszcza. Zdarzają się jednak bogato wyposażone egzemplarze z klimatyzacją, skórzaną tapicerką, "pełną elektryką" i komputerem pokładowym. Najmniej problemów eksploatacyjnych sprawiają benzynowe wersje silnikowe 1.4, 1.6, 1.8, 2.0, a nawet 2.8 VR6 dysponujące mocą 60-193 KM. Przy odrobinie szczęścia znajdziemy modele zaopatrzone w prosty w konstrukcji, lecz skuteczny napęd na cztery koła. 


Wiele usterek Golfa wynika z zaawansowanego wieku i wyeksploatowania auta.Fakt, te auta jeszcze do niedawna były wykorzystywane  jako tzw. "dupowozy do wszystkiego" Dlatego, też są często mocno zmęczone zużyciem. I tak występują awarie zawieszenia (np. zużycie tulei metalowo-gumowych, sworzni wahaczy), alternatora, drobne usterki elektryki (np. dmuchawy, centralnego zamka, tylnej wycieraczki). Bywają problemy z reflektorami, do których wnętrza dostaje się woda. Golf był dobrze zabezpieczony antykorozyjnie, jeżeli więc gdzieś koroduje, najprawdopodobniej były w nim dokonywane naprawy powypadkowe.

Kupując Golfa powinno się go dokładnie sprawdzić. Wiele z tych aut miało naprawy blacharskie, - większość nich została sprowadzona z zagranicy a przy usuwaniu usterek stosowano używane części lub tanie zamienniki.

Jeżeli jednak trafimy na zadbany egzemplarz, to mimo upływu lat Golf  III okaże się samochodem trwałym i tanim w eksploatacji, który już tylko nabiera wartości. Nic dziwnego, tych aut na polskim rynku zostało już naprawdę niewiele. Obecnie to 5759 sztuk ! ( dane z CEPIK - 17.12.2021r)

Jeśli masz takie auto, to wiedz, że jest to rzadziej spotykany model w Polsce niż np. popularne teraz Polonezy lub Fiaty np:  - 126p czy Cinquecento. 

Igor Krajewski

foto www.wikipedia.pl


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kupuję nowe auto - czyli pierwsza 5 TOP HIT sprzedaży roku 1992

Jakie nowe auta kupowaliśmy najchętniej w 1992 roku? Wyniki sprzedaży pokazują jasno - rządziła polska produkcja!  Już teraz 5 najlepszych T...