We wnętrzu bez problemu zmieszczą się cztery dorosłe osoby z weekendowym ekwipunkiem. Oferta gadżetów elektronicznych nie rozpieszcza. Zdarzają się jednak bogato wyposażone egzemplarze z klimatyzacją, skórzaną tapicerką, "pełną elektryką" i komputerem pokładowym. Najmniej problemów eksploatacyjnych sprawiają benzynowe wersje silnikowe 1.4, 1.6, 1.8, 2.0, a nawet 2.8 VR6 dysponujące mocą 60-193 KM. Przy odrobinie szczęścia znajdziemy modele zaopatrzone w prosty w konstrukcji, lecz skuteczny napęd na cztery koła.
Wiele usterek Golfa wynika z zaawansowanego wieku i wyeksploatowania auta.Fakt, te auta jeszcze do niedawna były wykorzystywane jako tzw. "dupowozy do wszystkiego" Dlatego, też są często mocno zmęczone zużyciem. I tak występują awarie zawieszenia (np. zużycie tulei metalowo-gumowych, sworzni wahaczy), alternatora, drobne usterki elektryki (np. dmuchawy, centralnego zamka, tylnej wycieraczki). Bywają problemy z reflektorami, do których wnętrza dostaje się woda. Golf był dobrze zabezpieczony antykorozyjnie, jeżeli więc gdzieś koroduje, najprawdopodobniej były w nim dokonywane naprawy powypadkowe.
Kupując Golfa powinno się go dokładnie sprawdzić. Wiele z tych aut miało naprawy blacharskie, - większość nich została sprowadzona z zagranicy a przy usuwaniu usterek stosowano używane części lub tanie zamienniki.
Jeżeli jednak trafimy na zadbany egzemplarz, to mimo upływu lat Golf III okaże się samochodem trwałym i tanim w eksploatacji, który już tylko nabiera wartości. Nic dziwnego, tych aut na polskim rynku zostało już naprawdę niewiele. Obecnie to 5759 sztuk ! ( dane z CEPIK - 17.12.2021r)
Jeśli masz takie auto, to wiedz, że jest to rzadziej spotykany model w Polsce niż np. popularne teraz Polonezy lub Fiaty np: - 126p czy Cinquecento.
Igor Krajewski
foto www.wikipedia.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz