Na początku lat 90-tych zmieniło się wszystko. Zniknęły kartki i talony. Zmienił się nasz kraj, zmieniła się rzeczywistość i codzienność. Pojawiła się wolność – także rynkowa. Nastał złoty czas sprzedaży samochodów, gdy klient nie wybrzydzał, tylko brał, co jest… i to za gotówkę.
Lata 90. przyniosły prawdziwy rozkwit całego sektora motoryzacyjnego w naszym kraju. To właśnie w tym okresie powstawały nowe salony poszczególnych marek. Najwięcej nowych samochodów w Polsce sprzedano w 1999 roku – aż 632 tysiące sztuk. Przełomowym rokiem który ukazał trend wzrostowy w tej dziedzinie handlu był 1992, kiedy nabywcy kupili ponad 194 tysiące nowych samochodów. Ich liczba przez następne lata stopniowo rosła, by w 1997 roku sięgnąć prawie pół miliona aut, a dwa lata później dobić do rekordowych 632 tys. sztuk – ten wynik nie został pobity aż do tej pory.
Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w latach 1992- 2000
1992 - 194,5 tyś. sztuk
1993 - 241,6 tyś. sztuk
1994 - 250,3 tyś. sztuk
1995 - 265,4 tyś. sztuk
1996 - 374,6 tyś. sztuk
1997 - 480,8 tyś. Sztuk
1998 - 515,2 tyś. sztuk
1999 - 632,1 tyś. sztuk - rekord 10-lecia sprzedaży nowych aut
2000 - 468,1 tyś. sztuk
Najpopularniejszym autem w 1992 roku został Polonez Caro. Nic dziwnego, gdyż dopiero co te auto debiutowało ( 1991r.- premiera modelu Caro). W 1993 roku z kolei klienci „woleli” Fiata 126p – kupili ich aż 66 tys. sztuk. Maluch powtórzył swój sukces w 1996 roku, natomiast lata 1997-1998 „należały” do innych miejskich aut: Fiata Cinquecento i Daewoo Tico. Być może debiut Fiata Seicento spowodował ilość rekordowo sprzedanych nowych samochodów, jaka miała miejsce w 1999 roku. Wówczas następca Cinquecento został bestsellerem i utrzymał swoją pozycję aż do 2002 roku, kiedy „zepchnęła” go Skoda Fabia.
źródło : bloo media
Portal o popularnych autach z lat 90-tych. Z dnia na dzień tych aut jest coraz mniej.
Zapraszam do komentowania.
Facebook : www.facebook.com/gratywg
Instagram: www.instagram.com/graty_w_garazu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz