Polonez Caro 95' - czyli jak zmieniały się ceny w roku denominacji.

Trzeciego Maja przypada kolejna rocznica rozpoczęcia produkcji Poloneza. Nasz portal przygotował na bieżący tydzień garść informacji na ten temat. Zapraszamy.

Jak zapewne pamiętacie jeszcze kilka lat temu auta pochodzące z polskiej fabryki FSO sprzedawane były w cenie przysłowiowego złomu.  Sytuacja na rynku zmieniła się diametralnie - nastała moda na pojazdy rodzimej produkcji.  Ceny Polonezów, czy innych aut produkowanych w żerańskiej fabryce wystrzeliły do poziomu niekiedy zachodnich klasyków, stając się dobrą lokatą kapitału.

 

                                   

 

Portal Muzeum Skarb Narodu podał ostatnio ceny Polonezów z 1996 roku. Chciałbym to uzupełnić Przeglądając portale z ogłoszeniami motoryzacyjnymi, można stwierdzić, iż w  2021 roku  FSO Polonez Caro w dobrym stanie, do drobnych napraw lakierniczych kosztuje od  2000 zł do nawet 7000 zł . Droższe są tylko egzemplarze naprawdę zadbane  szczególnie od pierwszego właściciela i z pierwszej serii Caro (tzw. wąskie Caro).

No  dobrze, a jak wyglądały ceny w dniu zakupu takiego Poloneza w salonie w latach 90-tych?  Spójrzcie na ceny z 1995 roku.

 

 

                           źródło: bloo media 

 

 

Polonez Caro 1,6 GLE, (standard) 14.500 zł, po doposażeniu 17 200 zł  - luty 1995r.

Polonez Caro  1,6 GLI (standard) 17.600  - kwiecień  1995r.

Polonez Caro 1.6 GLI (standard) 18 900 zł  czerwiec 1995r.

Polonez Caro 1.6. GLI ( standard plus hamulce lukas)  19 800 zł  - październik 1995r.


Ciekawostka  - otrzymałem informację o pierwszej cenie Poloneza Atu:

 Atu 1.6 GLI z serii próbnej - cena 14600zł - cena dla pracownika FSO. Cena dla klienta - 21000 zł -  Luty 1996r.

 

 źródło: wł. Marcin Rutkiewicz

 

 W 1996 roku ceny Poloneza Caro kształtowały się na poziomie 20 740 zł za wersję 1.6 GLI. Odmiana wyposażona w nowszy silnik Rovera została wyceniona na 26 240 zł, a za wersję z silnikiem wysokoprężnym trzeba było zapłacić 25 440 zł. Na liście wyposażenia dodatkowego znalazło się między innymi elektrycznie otwieranie szyb wycenione na 490 zł, podgrzewane fotele w cenie 260 zł i wspomaganie kierownicy za 1,4 tys. zł, które w późniejszych wersjach Plus było już standardem.

Ceny aut pochodzą od właścicieli -pasjonatów, z którymi konsultowałem się przed napisaniem tego artykułu. Posiadają oni oryginalne faktury zakupu w.w pojazdów.  Za informację serdecznie  im dziękuję.

źródło: bloo media  


Igor Krajewski
Portal o popularnych autach z lat 90-tych. Z dnia na dzień tych aut jest coraz mniej.
  Zapraszam do komentowania
 
 Facebook :  www.facebook.com/gratywg

  Instagram: www.instagram.com/graty_w_garazu


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kupuję nowe auto - czyli pierwsza 5 TOP HIT sprzedaży roku 1992

Jakie nowe auta kupowaliśmy najchętniej w 1992 roku? Wyniki sprzedaży pokazują jasno - rządziła polska produkcja!  Już teraz 5 najlepszych T...